Bye bye Paihia

14 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hello mates! We hebben net Paihia weer verlaten. We zijn wat langer gebleven dan we in gedachten hadden, omdat het ons zo goed beviel. Maar dat is het leuke aan backpacken, no plan is the best plan. Dus we konden zo een paar nachten bij ons hostel bijboeken. We zijn nu weer met de bus terug aan het reizen naar Auckland. Eigenlijk wouden we helemaal naar het puntje van het Noordereiland, maar daar gingen helaas geen bussen heen. Dus we reizen nu weer naar onderen toe, en blijven voor 2 nachtjes in Auckland. We willen richting de hobbits reizen maar dat is een te lange reis om in 1 dag te doen, dus er werd ons aangeraden om even een tussenstop te houden in Auckland. Ja Jasper als je dit leest, ik ga eindelijk de hobbits bezoeken!

We hebben het super tof in Paihia gehad! Ons hostel lag op nog geen minuut lopen van het strand af. Vanaf dit strand keek je uit op een helder blauwe zee, met allemaal kleine eilandjes. Het deed mij een beetje aan de beelden van expeditie robinson denken. Rond een uurtje of 21:00 ging de zon onder en had je helemaal een waanzinnig uitzicht. Je zag dan langs de kant van het strand backpackers zitten relaxen met een biertje erbij, net als wij. :-) Paihia is een heerlijk rustig gebied, zelfs de stranden zijn rustig. We zijn gisteren met een groepje naar de Haruru Falls gaan wandelen. Dit is een mooie waterval ergens in the middle of nowhere. Het was een flinke wandeling, dwars door een soort van jungle vol met palmbomen. Heel tof! Voor de rest zijn we nog een dag met de ferry naar Russel gegaan. Russel is een mooi eilandje verderop, met een klein schattig dorpje. Je kan in Russel een flink stuk omhoog wandelen, waar je dan vervolgens een heel mooi uitzicht over de hele zee hebt. Nieuw-Zeeland is echt zo mooi!

We hebben afgelopen dagen dus vooral veel kilometers gemaakt, en veel leuke mensen bij ons hostel leren kennen. Met 2 mensen die we hier hebben leren kennen, spreken we volgende week weer mee af in de buurt van de hobbits. We gaan samen met hun kerst vieren! Kerst in de zon.. dat zal een aparte ervaring gaan worden. :-)

De kiwi's zijn heel vriendelijk en open! Net als alle backpackers onder elkaar. Zo heb ik op een dag een meisje uit Duitsland leren kennen op de ferry, toen we onderweg waren naar Russel. Zij is vervolgens de hele dag met ons mee op stap gegaan. Diezelfde middag ontmoete ik een jongen op straat die in NZ woont, en die heeft ons in de avond met zijn auto meegenomen naar speciale/natuurlijke hot tubs ergens in een mooi gebied. Kleine voorbeelden, die een beetje een idee geven hoe makkelijk het hier allemaal gaat :-)

Het leven in de hostels bevalt prima, ik vind het heel leuk zelfs. Je slaapt met een aantal man op de kamer en elke ochtend vertrekken er weer mensen en komen er weer nieuwe bij. In de avonden kook je met elkaar en drinkt iedereen buiten biertjes aan de picknick tafel tot een uurtje of 23:00. De volgende ochtend sta je rond een uurtje of 8:00 op, met geen planning, en ga je na je ontbijt een beetje plannen wat je die dag gaat doen. Meestal vraagt iedereen aan elkaar wie wat gaat doen, en beslis je zo een beetje wat je gaat ondernemen die dag.

Ene kant is het jammer om weg te gaan uit Paihia, maar het is wel heel leuk om weer door te gaan en andere dingen te ontdekken! Er valt nog zoveel meer te zien.

Zonnige groetjes uit Nieuw-Zeeland!

1. Oma werkman:
    14 december 2016
    Geweldig lieverd,wat is dat genieten.
    En dat het daar nu zomer is,niet voor te
    stellen.Wat leuk dat je zo meer mensen
    leert kennen .
    Zo ga je misschien ook wel niet alleen
    naar Australië.Nog veel plezier.
    En tot de volgende blog. Xxx
  2. Oma jonker:
    14 december 2016
    Wat een geweldig mooi land mirthe,en prachtige foto's hoor.
    Ook leuk voor jullie om contacten te leggen met andere backpackers,geniet er van .lfs opa en oma.
  3. Petra Douwsma-Ellermann:
    14 december 2016
    Super zeg, en wat fijn dat je al contacten heb gelegd. Er zijn daar natuurlijk vast veel backpackers. Maar ja, je moet wel met elkaar overweg kunnen. Lekker genieten maar van de zomer. Het is hier grauw en nattig weer. Veel plezier.
  4. Anita:
    14 december 2016
    Wauw, heerlijk om weer een enthousiast verhaal van je te lezen! Nog maar een week weg en nu al zoveel beleefd en mensen ontmoet. Veel plezier bij de hobbits . Dikke knuffel
  5. Ronald Werkman:
    15 december 2016
    Echt geweldig om te horen hoe gemakkelijk jij je aanpast Mirthe. Een super laid back approach to life! Volop genieten dus en geen moeite om je bekent te maken met de mensen die je ontmoet, fantastisch. Blij om te horen dat je het naar je zin hebt en ik ben nu al onder de indruk van de foto's en je reisverhalen. Geniet ervan