Tauranga

19 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We zijn weer op doorreis! Samen met een Duitse jongen, Phillip.
Dit keer zijn we opweg naar Whitianga. We hebben in de planning staan om daar 3 dagen te blijven, en vervolgens weer samen door te reizen naar Rotorua. Hier zullen we weer met een Amerikaans meisje meeten die we kennen van ons eerste hostel, en daar zullen we samen kerst gaan vieren.

We komen nu net uit Tauranga, waar we 3 dagen doorgebracht hebben. Tauranga was rustig en mooi, maar er was niet zoveel te doen daar. We hebben op de eerste dag een wandeling gemaakt naar de top van de Mount Maunganui. We hadden vanaf hier echt een waanzinnig mooi uitzicht over de zee! (Zie foto's)
Aangezien het redelijk warm was hebben we deze wandeling in de ochtend gemaakt, en zijn we in de middag lekker naar het strand gegaan. Is het daar in Holland ook zulk lekker weer..? :-)
Dag 2 wouden we eigenlijk een tour naar de hobbits maken. Alleen dat liep niet helemaal zoals gepland.. aangezien we helemaal in een ritme zitten dat we alles op het laatste moment plannen, kwamen we dus ook pas 5 minuten voor sluitingstijd bij een touroperator aanzetten om de tour te boeken voor de volgende ochtend. Haha nou je raad het al, dat ging natuurlijk niet meer. Dus we hebben ipv de hobbit tour een lekker relaxed dagje gehad, en gaan de hobbit tour(optijd)plannen als we in Rotorua zijn. We hebben gehoord dat er in Rotorua veel te doen valt. Zoals raften en mountainbiken, maar je kunt er ook dingen bezoeken zoals watervallen en mooie parken. Vandaar dat hebben besloten om daar kerst te gaan vieren. Hoe we dit precies gaan vieren weet ik nog niet, waarschijnlijk iets van een palmboom optuigen en lekker eten :-)

Ik kom trouwens weer even terug op mijn punt dat de mensen hier zo vriendelijk en spontaan zijn. Zo heb ik laatst in de bus een meisje leren kennen die hier in Nieuw-Zeeland woont. Toen ze hoorde dat ik over 2 maanden  naar Australië ga doorreizen en daar werk wil gaan zoeken, gaf ze me gelijk het telefoonnummer van haar vader. Hij heeft een schoonmaakbedrijf in Brisbane, en dat is toevallig de plaats waar ik begin in Australië.  Als ik hem gelijk even bel als ik aankom, dan heb ik in ieder geval voor een aantal uur in de week werk zei ze. Nice!! Je zou hier alleen al voor de mensen een keer terug willen komen.

Zonnige groetjes,
Mirthe

1. Anita:
    18 december 2016
    Het is hier heerlijk weer. Het is nu 22 graden (in de kamer ). Lekker met een wijntje, kaarsjes aan, muziekje, en een goed boek op de bank, je kent het wel.
    Geniet meissie, dikke kus
  2. Oma werkman:
    18 december 2016
    We genieten van jou reisverhalen,je lijkt elke dag wel vakantie te hebben.
    En wat beleef je zo veel,wat leuk dat Je met dat meisje hebt kennis gemaakt.
    Prachtige foto's,we wensen je daar een geweldige kerstfeest aan het strand.
    Liefs van opa en oma
  3. Karine:
    He die Mirthe,
    Klinkt als....het gaat precies zoals ik me had voorgesteld.
    Fijne week! xx
  4. Oma jonker:
    19 december 2016
    Hoi Mirthe, al weer een mooi verslag,
    We kijken er elke dag naar uit, wat zien en doen jullie veel , en zijn dat allemaal backpackers die jullie ontmoeten? Of ook wel die daar met vakantie zijn? Tot de volgende blog.lfs xxx opa en oma.
  5. Petra Douwsma-Ellermann:
    20 december 2016
    Wow Mirthe, wat een mooie foto's. Je krijgt er gewoon zin aan om daar ook op vakantie te gaan. Super, en wat fijn dat je het zo naar de zin hebt. Geweldig trouwens dat je al werk aangeboden wordt. Scheelt altijd weer. Heel veel plezier en doe voorzichtig. Groetjes uit het koude Noorden.
  6. Arienke:
    21 december 2016
    Wauw chick, wat doe je een gave dingen daar! En wat super dat je al een contact hebt om aan werk te komen in Australië. Enjoy enjoy enjoy!!:)