Een nieuw avontuur is begonnen in Australië!

3 maart 2017 - Brisbane, Australië

Mijn laatste blog schreef ik in Nieuw-Zeeland, deze blog schrijf ik vanuit het oh zo mooie, 30 graden Australie! Jaja, ik ben alweer een landje verder gevlogen. De laatste weken heb ik zoveel leuke dingen gedaan, dat het er een beetje bij in is geschoten om een blog te schrijven. Dus ik zal jullie snel weer even up-to-date brengen.

Ik eindigde de laatste keer mijn verhaal bij dat ik in net in Hanmer springs was aangekomen. Hanmer Springs was tof! Het leek wel weer een beetje op Arthurs Pass.In de ochtend toen ik aankwam, was er een kleine aardbeving. Het enige wat er gebeurde was dat alles aan een beetje aan het shaken was. Ik stond natuurlijk helemaal verbaasd, aangezien ik nog nooit een aardbeving heb gemaakt. Maar vervolgens reageerde iedereen heel droog 'dat was weer een aardbeving'. Na deze reacties werd het voor mij wel duidelijk dat het in Nieuw-Zeeland aardig normaal is als er een aardbeving is. Zo lang het maar geen heftige is ;) Helaas was het weer niet heel goed in Hanmer Springs, dus ik ben maar 2 dagen gebleven. Ik heb een paar kleine hikes gemaakt, naar onder andere een mooie waterval.

Kaikoura

Na Hanmer Springs ben ik doorgereisd naar Kaikoura, de plaats waar in eind November een hele heftige aardbeving is geweest. Kaikoura is volgensmij zo'n 1.5 maand gesloten geweest, vanwege alle damage. Maar gelukkig was het weer geopend toen ik erheen wou. Aangekomen in Kaikoura kon ik gelijk al zien hoe heftig de aardbeving is geweest. Ik zag op veel plekken nog scheuren in de wegen, en de treinsporen waren nog niet open want overal lagen nog grote rotsblokken op de sporen. Het weer in Kaikoura was gelukkig echt super! Ik kwam aan in een heel leuk hostel, right next to the ocean. De eigenaar van het hostel vertelde me hoe blij hij was dat er eindelijk weer wat mensen aankwamen in het hostel. Vanwege de aardbeving komen niet veel toeristen meer naar Kaikoura, waardoor het hostel ook leeg bleef. Maar wauw, ondanks de beschadiging na de aardbeving is Kaikoura echt een ontzettend mooie plaats! Kaikoura word omringt door een grote blauwe oceaan, waar je op veel plekken zeeleeuwen kan spotten. Ook is er een gezellig winkelstraatje waar je heerlijke 'fish and chips'kon halen (typisch New-Zeeland eten) en waar een paar gezellige barretjes waren. Ik bleef in totaal 5 dagen in Kaikoura, ook om even lekker te relaxen en niks te doen. Mijn tweede dag heb ik samen met een Duitse jongen een wandeling around Kaikoura gemaakt! Erg mooi! De wandeling begon vlak naast de oceaan. Later liepen we omhoog de rotsen op, waar we een onwijs mooi uitzicht over de helder blauwe ocean hadden! We zagen in het water veel rotsen, en soort van groen mos liggen. We vroegen ons af of dat normaal was, maar een lokale man vertelde ons al snel dat ook dat ontstaan is naar de aardbeving. - Zie foto's. De andere dagen heb ik eigenlijk heerlijk niks gedaan. Ik heb lekker genoten van de zon en een paar wandelingetjes langs de oceaan gemaakt. Maaar, mijn laatste dag in Kaikoura was wel echt het top punt! Ik ging namelijk walvissen spotten! Super tof, want dat was het laatste wat nog op mijn bucketlist van New-Zealand stond. De zee was erg ruig die dag, dus we werden van te voren al gewaarschuwd dat de kans op zeeziek worden wel aanwezig was. Maar goed, dat mocht de pret niet bederven uiteraard! We moesten eerst een stuk de zee opvaren. Vervolgens stopte we, en ging de crew naar buiten om met apparatuur te luisteren of er walvissen in de buurt waren. En ja, eerste walvis was in de buurt! We kregen een sign dat we naar buiten mochten. We stonden allemaal vol spanning te wachten tot de walvis zig liet zien, en na een tijdje kwam die aanzwemmen! We konden hem eigenlijk alleen een beetje onder water zien zwemmen. De crew van de boot wist precies hoelang de walvis daar blijf zwemmen, en wanneer die weer naar beneden ging duiken. Vooral het moment dat hij naar beneden dook was erg mooi, want zo zagen we goed zijn staart. Vervolgens hebben we nog 3 walvissen op die manier gezien. Na een tijdje gingen we terug varen, maar opeens schreeuwde iemand dat die weer een walvis zag. Snel werd de boot gestopt en rende iedereen naar buiten. En daar was weer een enorme walvis, en HOE! Hij sprong 2 meter in front off the boat uit het water! En dat ging zo een kwartier door. Elke keer sprong die weer uit het water, en liet die zich met een mega klap op het water vallen. Wauw, wat een onmenselijk grote beesten zijn dit zeg! Nu kon ik pas goed het hele lichaam zien, en vooral zien hoe ontzettend groot ze zijn. Dit was echt een hele mooie ervaring om mijn dagen in Kaikoura af te sluiten!

Terug naar het Noorder eiland.

​Na Kaikoura ben ik terug gereisd naar Christchurch. Ik ging vanaf hier in de avond weer terug naar het Noordereiland vliegen, naar Rotorua. Waar mijn nichtje Denise stage loopt. Het was maar een vlucht van 1.5 uur, dus ik kwam in de avond al lekker in Rotorua aan. Ik had hier ook weer met een vriend afgesproken, die ik aan het begin van mijn reis ontmoet had. Dus dat was wel leuk om weer even een bekend gezicht te zien! Hij had had een motor, dus we hebben de volgende dag in de middag een mooie motor rit door Rotorua gemaakt. Erg tof! De dag erna had ik met mijn nichtje Denise afgesproken. Zo leuk was dat! Heel apart om je familie aan de andere kant van de wereld te zien. Je kan dus ook wel geloven dat we echt een paar hele gezellige dagen samen hebben gehad. We zijn op een middag naar de skyline van Rotorua gegaan.Hier gingen we lugen! Luge is een soort van combinatie van rodelen, en karten. Je hebt een grote baan op een berg, waar je keihard met een karretje naar beneden crost. Echt hylarisch was het! Ik ben in totaal een weekje in Rotorua gebleven. Vervolgens ben ik doorgereisd naar Auckland. Want 28 Februari moest ik weer op het vliegveld van Auckland zijn, om door te vliegen naar het nieuwe avontuur: Australië! Ik heb echt een waanzinnig mooie tijd in Nieuw-Zeeland gehad. Zoals ik het zelf elke keer zeg : Nieuw-Zeeland is echt een land vol verrassingen. Maar na 3 maanden Nieuw-Zeeland keek ik er ook wel erg naar uit om door te vliegen naar Australië. Tijd voor het nieuwe avontuur, tijd voor iets nieuws!

Aangekomen in Aussie.

Mijn vlucht naar Australië verliep helemaal perfect. Ik vloog naar Brisbane toe. Het was in totaal maar een vlucht van 3.5 uur. Ik vertrok Nieuw-Zeelandse tijd om 15:30, en ik kwam Australische tijd om 16:00 aan. Vanaf nu is het dus nog maar 9 uur tijdsverschil met Nederland. Het moment toen ik Australië binnen kwam was even onwerkelijk. Australië is namelijk het land waar ik al jaren over droom om naar toe te gaan. En nu ben ik er gewoon! En het is hier fantastisch! Het was 28 graden in de avond toen ik aankwam, heerlijk. Echt een groot verschil met Nieuw-Zeeland. Ik verblijf nu in een heel leuk hostel, 20 minuten uit de stad van Brisbane. Naast mijn hostel zit een look out point. Dus tot nu toe heb ik daar elke avond gezeten met wat mensen van mijn hostel, aangezien je in de avonden een heel mooi uitzicht over de hele stad hebt in het donker. Ik heb nu een working holiday visa voor Australië. Dus ik mag hier in principe een jaar blijven als ik dat wil. Geen idee of ik ook echt een jaar blijf, dat hangt van van alles af. Mijn plan voor nu is namelijk eerst om een baantje hier te vinden, en weer wat geld te sparen. Je kan je namelijk wel voorstellen dat dat aardig hard is gegaan na 3 maanden in Nieuw-Zeeland rond gereisd te hebben ;) Afgelopen dinsdag ben ik aangekomen. Ik heb nog niet veel van de stad gezien, omdat ik afgelopen dagen vooral druk bezig ben geweest met zaakjes zoals een Australische bankrekening te openen, een Australische telefoonnummer regelen, en nog meer van dat soort dingen. Als ik in de horeca  wil werken hier, heb ik een RSA nodig. Responsible Service of Alcohol. Je bent verplicht om dit certificaat te behalen als je alcohol wilt schenken. Dus vandaag ben ik daar mee bezig om dat certificaat te behalen, want daar ben je wel een paar uur mee bezig. Morgen ga ik de stad in om overal mijn cv te droppen. Het klinkt gek, maar na 3 maanden gereisd te hebben, heb ik nu ook wel weer zin om weer aan het werk te gaan! Dus voor nu is het tijd om een baan te zoeken en weer een tijdje aan het werk te gaan, en daarna kan ik lekker door Australië gaan reizen!

1. Anita:
    3 maart 2017
    Yeah, you did it. Eindelijk in Australië.
    Heel veel plezier en succes met het vinden naar een leuke baan, maar jou een beetje kennende, zal dat geen enkel probleem zijn :). Big hug mama
  2. Pap:
    3 maart 2017
    Het blijft heerlijk om je reisverslagen te lezen. Hopelijk loop je snel tegen een leuke job aan. Geniet van de Aussies, hun land, cultuur, eten. And above All.. realise how blessed you are!
    Love you.
  3. Oma jonker:
    3 maart 2017
    Heerlijk mirthe om weer een blog van jou te lezen, weer een nieuwe uitdaging. Veel succses met alles, we appen wel weer.xxx oma.
  4. Marjoke:
    3 maart 2017
    Heee Mirthe, zo leuk om je verhalen te volgen! Onvoorstelbaar wat je al allemaal hebt gezien, en dan nu gewoon in Australië, wauw!! Veel succes met een baan vinden en keep enjoying :-D liefs Marjoke
  5. Nicoleeeee😙:
    3 maart 2017
    Woooohoooo nice Mirth! Lekker chillaxen in Australië. Vette foto's ook! We gaan snel maar weer eem skypen/facetimen ofnietdan! Kusjessss <3
  6. Oma werkman:
    3 maart 2017
    Wat weer een geweldfig veslag Mirthe.en de prachtige foto,s
    Heel veel sterkte met het zoeken van een baan.liefs van ons.0
  7. Arienke:
    3 maart 2017
    Super vette foto's weer Mirth! En finally in the land down under! Enjoy topper, je bent een super stoere chick!
  8. Oma werkman:
    4 maart 2017
    Wat leuk al die racties he?
    Je bent zeker een stoere meid.
    Dat een jaartje volhouden hoor!
    Knufffel van ons