Merry Christmas!

26 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ten eerste wil ik even zeggen ‘fijne feestdagen allemaal!’  Ik hoop dat jullie allemaal een hele mooie kerst in Holland beleven, en een mooi oud en nieuw! Het is heel apart om hier kerst te vieren. Aangezien het hier warm is, en kerst toch wel iets is wat je met je familie viert. Maar het is wel een hele leuke ervaring om het een keer aan de andere kant van de wereld te vieren tussen de palmbomen!

Wij hebben weer een ontzettend leuke week achter de rug! Vorige week zijn we naar Whitianga gereisd, en daar zijn we 3 dagen gebleven. Oh wat was het daar mooi zeg.. Ons hostel was perfect aswell! Het waren eigenlijk allemaal kleine appartementen. En wij hadden mazzel met die van ons. Aangezien we een uitzicht op de zee hadden, en een groot balkon met een barbecue. Daar hebben we natuurlijk maximaal gebruik van gemaakt elke avond :-) We deelden ons ‘huisje’ met een super leuk stel uit Zweden, en onze leuke buren kwamen uit Duitsland. We hebben met deze mensen dus ook onze dagen daar doorgebracht, aangezien we al gelijk een leuke klik met hun hadden. Naast de vele barbecue’s, hebben we in de avonden wijntjes gedronken op het strand onder een hele heldere sterren met muziek uit de jaren 90 op de achtergrond, en zijn we wezen kanoën in de zee. Maar dag 2 in Whitianga was wel echt een hoogtepunt! We hadden een auto gehuurd met de groep, met het idee dat we zo in 1 dag veel dingen konden bezoeken. Sochtens bij de autoverhuur hebben we nog twee andere meisjes ontmoet die ook wel met ons mee op stap wouden. Dus uiteindelijk gingen we op stap met 9 man, in een busje. Ik ben blij dat ik niet reed, aangezien hier alles links rijd. Respect voor de jongens dus! Onze eerste stop was bij een heel mooi strand ‘New Chum Beach’. Deze staat in de 10 top van de mooiste stranden van de wereld, en daar is ook echt geen woord over gelogen. Vervolgens zijn we doorgereden om de Catherdal Cove te bezoeken. Catherdral Cove is ook een heel mooi strand met in het midden een grote rotsboog. Door de golven is deze ontstaan, en je kan alleen onder deze rotsboog doorlopen naar het andere stuk strand als het eb is. Dat was echt een gaaf gezicht!  Volgensmij heb ik wel 10 keer gezegd ‘Welcome in paradise’. In de avond zijn we naar de Hot Water Beach gegaan, dat was pas tof! Hier kun je, als het eb is, je eigen warm water bad maken! Je moet hiervoor een schep gebruiken om een gat in het zand te graven, en vervolgens komt er dan loeiend heet water naar boven. Wij hadden een paar scheppen meegenomen, dus rond een uurtje of 20:00 zaten wij tussen 100 andere mensen in ons eigen bad te chillen. Alleen het badschuim miste nog, maar we hadden wel een geweldig uitzicht op de zee. :-)

Na onze dagen in Whitianga zijn we doorgereisd naar Rotorua, om de kerstdagen daar door te brengen. Kerstavond hebben we heel bijzonder gevierd. We hebben namelijk een kerstdiner bij de Maori village gehad! Dit is een dorp waar de Maori’s vroeger leefden. We werden rondgeleid door de Maori’s zelf.  Er werd ons van alles over de geschiedenis verteld, over hun leefwijzen, en we hebben uiteraard hun bekende ‘haka dans’gezien. Vervolgens hebben ze ons avondeten op traditionele wijze bereid, namelijk op hete kolen onder de grond. Heel tof en lekker! 1e kerstdag zijn we lekker wezen picknicken in een mooi park. En vandaag, 2e kerstdag, zijn we dan eindelijk naar de Hobbiton movie set gegaan. Dit was echt een hele leuke ervaring. We kregen een rondleiding door het hele heuvel gebied van the Hobbiton, waar we alle Hobbit holes konden zien en waar zelf de kleertjes nog aan de waslijn hingen. De huisjes waren van binnen trouwens helemaal leeg. De binnen scenes zijn in een aparte studio ergens anders in Nieuw-Zeeland opgenomen. De gids vertelde ons van alles hoe The Lord of the Rings is opgenomen en hoe ze Hobbiton gemaakt hebben, erg interessant dus!

Morgen reizen we door naar Taupo om daar 2 dagen te verblijven. In Taupo is de Tongariro Crossing. Dit blijkt de mooiste ééndagswandeling van Nieuw zeeland te zijn, dus die we gaan we woensdag doen. Ik ben heel benieuwd!

In het album 'Whitianga & Rotorua'heb ik de foto's van afgelopen week geplaatst.

1. Oma werkman:
    26 december 2016
    Lieve Mirthe,ik heb net mijn verhaal geplaatst,maar is denk ik bij de foto's gekomen.
    Wat een prachtig lang verhaal,zo reizen we mooi met je mee.
    En wat een wereldje he?
    Dat je dit allemaal mag meemaken.
    We zien nu alweer uit naar je volgende blog.
    Veel liefs van opa en oma.
  2. Sonja Houthuijzen:
    Hoi Mirthe,
    Wat leuk om elke keer je verhalen te lezen, geniet ervan en fijne feestdagen
    Groetjes van Sonja (collega van je mams)
  3. Pap:
    26 december 2016
    Wat een prachtige wereld en gaaf om te lezen hoe eenvoudig er contact wordt gelegd met wildvreemde mensen.
    Geniet en blijf je verwonderen van de prachtige schepping.
    Liefs pap
  4. Inge Jonker:
    26 december 2016
    Super leuk om je enthousiaste verhalen te lezen! Wat een gave ervaring om door Nieuw Zeeland te trekken. We blijven je volgen :)
    Groetjes van ons allen.
  5. Ronald Werkman:
    27 december 2016
    Prachtig Mirthe wat maak je al veel mee. En zoals je vader al zegt, zo fijn om te zien hoe snel je contacten legt. Best wel een beetje jaloers hoor, je ziet op deze manier de meest bijzondere plekken in de wereld. Ik hoop dat je oudejaarsavond ook heel bijzonder mag zijn. Veel plezier Mirthe, wees voorzichtig x
  6. Oma jonker:
    27 december 2016
    Hoi mirthe,ik had je gister ook al een berichtje gestuurd,maar helaas is die niet over gekomen.
    Maar weer proberen ,een bijzonder oudejaarsavond mirthe en tot de volgende blog.lfs oma.
  7. Arienke:
    28 december 2016
    Super vet Mirth! En de foto's zien er heel gaaf uit! :)
  8. Sietse:
    1 januari 2017
    Hallo Mirthe, allereerst een geweldig en vooral gezond 2017 gewenst. Heerlijk om je mooie verslag weer te lezen. Zo mooi beschreven, het is net of ik er bij ben. Have fun an be safe.