Door naar Paihia

10 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na 2 dagen Auckland verkend te hebben, reizen we nu door met de bus naar Paihia! Ook wel the Bay of Islands genoemd. Paihia ligt in het noorden van het Noordereiland. We reizen vanaf Auckland gezien nu dus omhoog. Het is een busreis van 4 uur lang. Normaal zou ik niet heel vrolijk worden van een busreis van 4 uur, maar van deze busreis wel. Ondanks dat het regenachtig weer is vandaag, is de route echt heel gaaf! Overal langs de kant van de weg zie ik palmbomen en groene bossen. Nieuw-Zeeland is echt zo mooi..

Afgelopen dagen in Auckland waren leuk, maar na 2 dagen hadden we het ook wel gezien daar. De stad heeft wel een aantal mooie plekken, maar het is vooral een stad met hoge gebouwen etc. En de stad waar vele backpackers hun reis starten, bijkomen van de lange vlucht en vervolgens na 1 of 2 dagen weer doorreizen. Voor ons dus een beetje hetzelfde verhaal. We hebben vrijdagochtend (nadat we 12 uur bijgeslapen hadden) een wandeling gemaakt naar de Mount Eden. Hier hadden we een heel mooi uitzicht over de stad. In de middag brak de zon lekker door, en kregen we het besef dat de zomer is begonnen in Nieuw-Zeeland. Wat trouwens ook gelijk te zien was aan onze rode
koppies en armen.. :-)

We hebben voor nu een beetje in de planning staan om de komende maand van hostel naar hostel te reizen op het Noordereiland. Het valt met de bus prima te doen, en door in hostels te slapen kom je net iets sneller met andere backpackers in contact. We hebben voor in Paihia dus ook al een hostel geboekt. Nu we onderweg zijn naar Paihia krijg ik pas echt het gevoel dat het avontuur  is begonnen. De weg er naar toe alleen al is mooi, laat staan Paihia zelf!

Zonnige groetjes uit Nieuw-Zeeland.

1. Pap:
    10 december 2016
    Weer een mooie weergave van jullie ervaringen. Het lijkt wel of we meereizen
    Enjoy! Xxx
  2. Oma werkman:
    10 december 2016
    We genieten met jullie mee.
    Heel veel plezier verder,we zien al
    weer uit naar de volgende blog.

Liefs van ons Opa en oma w.
  3. Oma jonker:
    10 december 2016
    Fijn mirthe, het is echt genieten dus, veel plezier meid en we reizen met je mee.lfs opa en oma.
  4. Hillie van de Heg:
    10 december 2016
    Leuk Mirthe de verhalen , geeft ons een beeld van een land wat we nog niet kennen.
    Geniet !!!
  5. Ronald Werkman:
    11 december 2016
    Go Mirthe! Geweldig om langs deze weg bij te houden hoe het met je gaat en wat je beleefd. Wens je een prachtige tijd, enjoy the moment, take in the beauty of this planet, make wonderful memories! X
  6. Matthijs Jonker:
    11 december 2016
    Wat heerlijk om te lezen hoe dit avontuur zich gaat ontvouwen! Enjoy enjoy enjoy :-)
  7. Petra Douwsma-Ellermann:
    12 december 2016