Manly Beach, my new home

21 december 2017 - Brisbane, Australië

Good ay mates!

Wat apart een apart idee. Het is 21 December, en het is hoog zomer hier! Terwijl het nu bij jullie in Nederland winter is. Ik zag afgelopen weken al veel foto’s van de dikke laag sneeuw voorbij komen, wat heerlijk. Al helemaal nu met kerst en oud en nieuw! Het is nu het 2e jaar dat ik de winter en kerst/oud en nieuw in Nederland mis. Vorig jaar had ik geen kerst gevoel toen ik in New Zealand zat, en dit jaar eigenlijk weer niet. Het blijf toch heel apart om kerstbomen te zien en kerst liedjes in de winkels te horen terwijl het zonnetje vol schijnt en het 30 graden is. Maar ondanks dat ik kerst en oud en nieuw nu weer thuis mis, vind ik de zomer hier heerlijk!!

Ik schrijf mijn blog nu in een heel leuk coffee tentje midden in het centrum van SYDNEY. Yea! finally made it to Sydney. Over de coffee tentjes hier gesproken trouwens.. ze hebben echt de beste coffees in Australia! Als je nog niet verslaafd aan coffee bent, dan word je dat hier wel. In elke straat is er wel een leuk tentje te vinden. In mijn vorige blog vertelde ik jullie dat ik onderweg naar Manly Beach was. Ondertussen ben ik helemaal gesetteld hier en leef ik letterlijk mijn droom! Toen ik Manly Beach binnen reed voelde ik het al gelijk, hier wil ik echt een tijdje wonen. Mooie stranden, surfers, skaters. De eerste week had ik een hostel geboekt, zodat ik vanuit daar rustig opzoek naar werk een appartementje kon gaan. Ik hoopte een baan te vinden in de horeca, gewoon een leuk tentje aan het strand. Toen ik door het centrum van Manly Beach liep kwam ik uit bij de Bavarian Beer café, een super tof Duits bier café recht aan het strand. Perfect! Na een gesprek met de manager daar werd ik uitgenodigd voor een trial. Zo werkt dat hier in Australia. Een trial is dat je 2 uurtjes mee komt draaien in het bedrijf, en je jezelf dus in die 2 uur moet bewijzen. Mijn trial ging gelukkig heel goed. Ik heb nu een full time baan as a waitress bij de Bavarian, en ik heb het ontzettend naar mijn zin! Het is een groot bedrijf, altijd druk dus er is ook altijd wat te doen. We hebben een groot team, en stuk voor stuk echt top mensen. Na werk tijd gaan we vaak met alle collega’s nog ergens een drankje doen. Ik woon hier nu nog maar 3 weken, maar het voelt als een paar maanden. Iedereen kent elkaar hier in Manly Beach, en dat maakt het echt heel leuk! Het is net een dorp. 2 weken geleden heb ik ook een appartement gevonden, samen met Justin, een jongen die ook uit Barneveld komt maar al een paar jaar in Manly Beach woont. Wat een klein wereldje is het eigenlijk toch he. Grotendeels door zijn enthousiaste over Manly Beach besloot ik hier heen te komen. Hij zocht ook nog een nieuw huisje dus we zijn vervolgens samen op huizen jacht gegaan. En we hadden flink mazzel, want er kwam een appartementen complex te huur te staan, regelrecht aan het strand van Manly Beach! Samen met wat andere vrienden van Justin hebben we het complex bezichtigd. En gelukkig waren we de eerste kijkers, dus we hebben gelijk toegestemd dat we het wouden. Een week later zijn we verhuisd. We wonen nu met 15 mensen in totaal in het hele complex, verdeelt over 3 appartementen. Ik deel een appartement met 3 andere. Waaronder Justin, nog een Nederlands meisje en een Engelse jongen. Het is net een studenten huis, heel gezellig. Ja.. het is echt een droom die uitkomt..een huis aan het strand! Vanuit mijn slaapkamer kijk ik de zee over, en hoor ik de zee ruisen.

Ik had een beetje in mijn hoofd om hier maar 2/3 maanden te blijven, maar aangezien ik het zo naar mijn zin heb word dat denk ik wel wat langer. Ik heb ook geen haast dus ik voel het wel weer aan wanneer het weer tijd is om door te reizen. Het is fijn om weer even te settelen en wat op te bouwen met mensen, in plaats van bijna elke dag nieuwe contacten te maken en weer afscheid nemen nemen na een paar dagen.

De lifestyle hier in Manly is echt tof! Iedereen leeft buiten. Overal zie je mensen hardlopen over het strand, mensen die aan het beachvolleyballen zijn, mensen die aan het skaten zijn over de ‘boulevard’, en heel veel surfers. Elke ochtend haal ik een coffeetje en ga ik lekker op het strand zitten en naar de surfers kijken. Ik heb nu zelf 2 keer met een collega een poging tot surfen geprobeerd, wat een groot succes was!(sarcasme)De eerste keer kwam ik met een blauwe kaak het water uit, aangezien ik het voor elkaar kreeg om mijn surfboard in de golven tegen mezelf aan te knallen i.p.v. erop te staan. Amateur haha! De golven zijn hier huge, dus ik ga binnenkort maar echte surflessen nemen met een professioneel instructor. Het skaten gaat me wat beter af! Ik heb vorige week een skate board gekocht, dus ik skate nu lekker elke dag naar mijn werk. Het is nu heel druk op het werk vanwege de feestdagen, waardoor ik  lekker veel uren kan maken. Helaas moet ik met oud en nieuw ook werken, maar aangezien ik het zo naar mijn zin heb op mijn werk wil ik geen ontslag daarvoor nemen. Dus het word geen oud en nieuw bij de brug dit jaar wat de planning was, maar gezellig op het werk met mijn collega’s! ;-)

Op mijn vrije dagen ga ik lekker naar het strand, of pak ik de ferry naar de stad zelf. Het is vanaf Manly maar 30 minuutjes met de ferry. De eerste keer toen ik met de ferry naar de stad ging keek ik echt mijn ogen uit haha. We kwamen aanvaren bij de Harbour Bridge en the opera house, echt HET plaatje van Australië. Wat een mooie stad is Sydney! Uiteraard vanwege the Harbour Bridge and the opera house. Maar ook met alle hoge gebouwen hier, alle shoppingmalls en eet tentjes. Het is wel heel druk in de stad, dus ik ben blij dat ik niet midden in de stad woon. Maar het is heerlijk om hier een dagje rond te hangen als ik vrij heb. Zoals vandaag. Vanavond gaan we met een groep uit eten bij mijn werk, om alvast kerst te vieren.

Nou lieve mensen, ik wil jullie een hele fijne en mooie kerst toe wensen! And a happy new year!! Ik hoop dat er weer een dikke laag met sneeuw mag vallen in Nederland, dat maakt kerst toch wel echt compleet. Maak al je dromen waar in het nieuwe jaar :)

1. Natasja:
    Topper! ♥️
  2. Nicoleeeee😙:
    21 december 2017
    Wiehoooo. Klinkt mega chill man!!
    Enjoyyyy to the maxx!! 💋💋
  3. Anita:
    21 december 2017
    Nou, de sneeuw is hier ver te zoeken. Happy you dat je daar lekker zomer hebt. Geniet, in het bijzonder van de komende feestdagen en heel erg gezond, gelukkig en gezegend 2018. Wij missen je, vooral tijdens deze speciale dagen. Dikke kus, mama 😘😘😘
  4. Daniëlle:
    Lief zusje,
    Fijn dat je zo geniet!!
    Wel balen van oud en nieuw. Moet je volgend jaar maar in Syndey vieren dan. grapje, Grapje, GRAPJEEE!!!! Volgend jaar gewoon thuis :-DD
    Misjou!
    Snel weer skypen :) Dikke lebber
  5. Pap:
    21 december 2017
    Fijn dat ik je deze week nog heb gesproken en je verhaal leeft nu nog meer. Fijne kerstdagen samen met al die leuke mensen om je heen.
    HVJ 😘
  6. Oma jonker:
    Hoi mirthe,
    Leuk om je verslag weer te lezen, en wat geniet jij weer en nog ,en met allemaal leuke mensen om je heen .
    Geweldig ,mirthe hele fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond2018 lfs opa en oma.
  7. Oma werkman:
    23 december 2017
    Lieve Mirthe
    Wat weer een prachtige vehaal,en wat fijn dat je zo snel
    werk en een woning hebt gevonden.
    We wensen je hele gezellige dagen ,en een heel gelukkig
    nieuwjaar.
    Liefs van opa en oma
  8. Annet:
    28 december 2017
    Ziet er weer heel tof uit Mirthe!
    Je bent weer helemaal in je element. Geniet ervan maar dat hoeven we niet te zeggen...
    Liefs, Gerhard en Annet