Got a job in the outback!

10 maart 2017 - Adelaide, Australië

Jaaaa, ik heb een baan!

​Het ging allemaal sneller en makkelijker dan ik had verwacht. Ik werd een beetje bang gemaakt met verhalen van sommige backpackers dat het lastig is om een baan te vinden, omdat er zoveel backpackers zijn. Australië is een populair land om te gaan backpacken en te werken, omdat je in Australië heel goed verdiend. Maar 1 ding heb ik afgelopen week wel geleerd: als je echt iets wilt dan lukt het ook! Ik heb mijn eerste dagen in Brisbane vooral in de bibliotheek rond gehangen om sollicitaties te versturen en bedrijven op te bellen. In de middagen ben ik de stad in gegaan om mijn CV overal rond te brengen. Binnen 2 dagen had ik 7 sollicitatie gesprekken lopen! Wat een opluchting was dat. Maar toen kwam de vraag, waar ga ik voor? Ik had eigenlijk al een voorkeur. Ik had voornamelijk voor banen in de horeca gesolliciteerd, maar ik had ook voor een roadhouse in the outback gesolliciteerd. Een roadhouse is een motel, restaurant & tankstation ineen. Het ligt meestal in the outback of Australia in the middle of nowhere. Ik had gehoord dat werken in een roadhouse echt een ontzettend toffe ervaring kan zijn. Aangezien je een tijdje echt onder de locals leeft. Er komen voornamelijk Australiërs langs, die voor hun werk veel onderweg zijn. En doordat je in the middle of nowhere zit en er niet meer te beleven valt dan het roadhouse, kun je dus heel makkelijk een flink bedrag sparen in een paar weken tijd. Dit leek me echt wel heel tof! Een echte 'Ozzie' ervaring. Ik had op internet een heel leuk roadhouse gevonden. Het William Creek Hotel! Het ligt in the outback off South Australia.Het is een echte outback hotel, met een leuke bar en restaurant erbij gevestigd. Super tof! Ik had gelijk gesolliciteerd. De volgende dag werd ik al opgebeld door de eigenaar, Mim, van het hotel. Het was een ontzettend lieve vrouw, waardoor we een heel leuk gesprek hadden. Na haar verhalen werd ik alleen maar meer enthousiast. Ze vertelde wat mijn taken zouden zijn. Receptiewerk, housekeeping, maar ook werken achter de bar en in het restaurant. Veel afwisselend werk dus! Voor 6 dagen in de week. Er werken in totaal nog 15 andere mensen, dus ik ben niet helemaal alleen daar. Dat vond ik toch wel een belangrijk puntje. Aan het einde van het gesprek zei ze dat ik er maar even goed over moest nadenken, en als ik het zeker wist dan wou ze dat ik as soon as possible overkwam. Eigenlijk wist ik al wel dat dit mijn eerste keuze was, maar toch vond ik het een beetje lastig. Aangezien ik afgelopen week in een onwijs tof hostel in Brisbane zat, met hele leuke mensen. En ik evt ook in Brisbane aan de slag kon in een bar, en een tijdje in dat hostel kon blijven wonen. Maar ik vond het toch leuker om voor een baan te kiezen wat niet zo standaard is. Kijk, een baan in de horeca is heel tof, maar ik weet al hoe dat is. Dit is een hele nieuwe ervaring. En ik denk dat je het meeste leert om uit je comfortzone te stappen en niet voor de 'veilige weg' te kiezen. This is once-in-a-lifetime! Dus ik heb besloten om de  baan aan te nemen,en naar the outback aan de slag te gaan voor een tijdje!

Nadat ik mijn reis naar the outback had gepland en geboekt, kon ik nog lekker een paar dagen van Brisbane genieten en de stad ontdekken. Ik ben in totaal een week in Brisbane geweest. Zoals ik al zei verbleef ik in een tof hostel, gelegen in een leuke studentenwijk van Brisbane. De meeste backbackpers in het hostel zaten er al een aantal maanden, aangezien de meest een baan hadden. Echt een hele leuke groep backpackers! Mijn eerste avond werd ik al gelijk meegenomen naar een look-out-point van Brisbane, op een heuvel zo'n 5 minuten van het hostel vandaan. We hadden vanaf hier in het donker echt een geweldig uitzicht over de stad. Je kon mooi alle hoge gebouwen van Brisbane zien, die helemaal verlicht waren. We hebben hier de rest van de week elke avond gechilt, met gitaren en een djembé. Voel je het sfeertje al? ;) Ik heb echt genoten! De rest van de week waren we veel te vinden bij Southbank Beach Lagoon. Dit is een zwembad, waar je een uitzicht hebt op Brisbane city. Heúl cool.Voor de rest ben ik nog een dag gaan hiken met een Frans meisje en een Italiaanse jongen. En we zijn op een avond nog naar het concert van Adéle geweest! Haha nouja, we hebben ernaast gezeten :-) Adéle gaf voor twee dagen een concert in een stadion van Brisbane, in de buurt van ons hostel. Met een flesje rode wijn, kaas en brie hebben we op de straat naast het stadion mee kunnen genieten van het concert. Je moet af en toe een beetje creatief zijn als backpacker met een low budget hé? :-)  Al met al was het echt een ontzettend toffe week!
Ik ben in 1 week best wel close geworden met deze groep, waardoor ik het voor het eerst sinds mijn reis wel lastig vind om een hostel te verlaten. Maar ik zie het weer als een mooie ervaring, waarvan er waarschijnlijk nog heel veel zullen volgen!
Door de leuke muzikale avondjes op the-look-out-point, kon ik het zelf ook niet laten om een gitaar aan te schaffen. De mensen van mijn hostel hebben er allemaal een kleine tekst opgeschreven - zie fotos', waardoor het echt een toffe reisgitaar geworden is. Leuk souvenir voor thuis! En zo ga ik me in ieder geval niet vervelen in the outback. Plus het feit dat het gewoon ontzettend tof is om rond een kampvuurtje te zitten op reis en muziek te maken.

Gisteren ben ik vanaf Brisbane naar Adelaide gevlogen. Ik reis vanavond met de bus door naar Coober Pady, waar mijn baas me zal op pikken en me naar het hotel zal brengen. Het is een busreis van 11 uur, dus ik kom morgenochtend aan. Spannend, maar ooooh so excited. Ik heb gewoon ook echt weer zin om een tijdje te gaan werken, en even een tijdje ergens te settelen.

Zoals the Ozzies zouden zeggen: See ya in the outback mates! Cheers.

1. Denise:
    Hi pik!
    Supaaaah tof dat je nu al een baan hebt! Want ik heb idd ook alle verhalen gehoord over hoe moeilijk het was om iets te vinden. Geniet ervan ozzie. Kusjes je kiwi
  2. Anita:
    10 maart 2017
    Wow Mirthe, je hebt het weer geflikt. Met je enthousiasme en je drive kun je veel bereiken, en dat blijkt wel weer.
    Het is spannend om in the outback te gaan werken, maar zoals je al zegt, het wordt vast een super toffe ervaring.
    Heel veel plezier en succes. Dikke kus xxx
  3. Pap:
    Hoi wanderlustige dochter,
    We zijn weer helemaal meegenomen in je reis en de lastige keuzes die je soms moet maken. Dapper om deze stap weer te nemen maar het past weer helemaal bij jouw ontdekkingsreis in Australië. Als ik het zo lees ben je straks weer een mooie nieuwe ervaring rijker. Hoop dat je daar fijne mensen mag ontmoeten.
    Liefs Pap
    ' life begins AT THE END of your COMFORT ZONE'
  4. Oma jonker:
    10 maart 2017
    Hé topper leuk hoor dat het je weer gelukt is , veel succes en we horen wel weer van je reisverhalen . Lfs opa en oma.
  5. Arienke:
    10 maart 2017
    AMAZING! Wauw Mirth, zo'n tof weer! Je bent echt een super stoere chick die niet voor uitdagingen of spannende dingen weg loopt. En zoals je pap al zegt: life begins at the end of your comfort zone, ben jij een levend voorbeeld van. :) Heeeel veel succes en plezier in the outback!
  6. Oma werkman:
    11 maart 2017
    Hoi mirthe
    Super !we hebben weer genoten van je lange verhaal.
    Geweldig wat jij allemaal aanndurft.
    Heel veel succes verder hoor,!
    Dikke knuffel van ons.
  7. Hillie van de Heg:
    11 maart 2017
    Wah Mirthe,

Wat een supertoffe ervaring lijkt me dat, en wat een lef heb jij.
    Ik geniet van je verhalen en reis een beetje mee.
    Geniet van de outback en veel plezier daar.
  8. Sietse:
    26 maart 2017
    Hè Mirthe, je hebt het weer geflikt, top gedaan. Wordt weer een super ervaring. Enjoy an be safe
  9. Fam Both:
    3 april 2017
    Hallo Mirthe,

Wij willen je graag langs deze weg van harte feliciteren met je éénentwintigste verjaardag, morgen. We lezen met veel plezier je reisverhalen. Wat beleef jij mooie avonturen. Het zal wel een bijzondere verjaardag worden maar we hopen dat je een gezellige dag hebt.
    Geniet nog maar veel.
    Groetjes familie Both Barneveld