Aangekomen in Auckland!

9 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Daar ziin we dan! Na een lange reis van 32 uur ongeveer zijn we veilig en wel aangekomen in Auckland! De reis verliep echt voorspoedig. We zijn dinsdag om 10:30 vanuit Düsseldorf naar Abu Dhabi gevlogen. Hier hadden we een overstap van 2 uurtjes, heel chil dus want dan hoefden we niet zo lang te wachten. We hadden daar gelijk al te maken met tijdsverschil, hoeveel? To be fair .. ik heb echt geen idee meer. Aangezien we bij elke overstap weer tijdsverschil hadden, kun je je misschien wel voorstellen dat we het niet meer zo goed snapte allemaal :-). Vanuit Abu Dhabi zijn we door gevlogen naar Hong Kong. Hier hadden we een overstap van 6 uur. Genoeg tijd dus voor een lekker biertje en een paar burgers bij de mac. Deze 2 vluchten werden uitgevoerd door Etihad airways, echt een aanrader! We werden continu bediend en kregen voldoende te eten, erg belangrijk natuurlijk :-). Na 6 uur in Hong Kong beleefd hebben, hadden we onze laatste vlucht naar Auckland. Dit was gelijk ook de langste vlucht, van 11 uur lang. We zijn uiteindelijk donderdagochtend om 8;00 lokale tijd geland in Nieuw-Zeeland. Toen was het bij jullie woensdagavond 20;00, aangezien er tussen Nederland en Nieuw-Zeeland een tijdsverschil van 12 uur zit. Het was een lange maar wel een toffe reis!

We kwamen met regen in Auckland aan, maar dat mocht de pret niet bederven want we waren er iniedergeval. Bij de koffer controle werd mijn backpack er tussen uitgehaald, as usual want bij mij gaat er (no joke) 9 van de 10 keer iets mis als ik ga vliegen. Ze zagen iets verdachts in mijn backpack, wat achteraf een potje crème bleek te zijn. Maar eigenlijk was het wel heel chil. We hadden onze backpacks  van te voren namelijk laten sealen, en die man heeft dat dus helemaal kappot voor mij getrokken met een mesje. Scheelde mij weer mooi werk! Always look on the bright side of life.

Uiteindelijk zijn we vanaf het vliegveld naar ons hotel gegaan. Die hadden we in Nederland alvast geboekt voor de eerste 2 dagen, om even bij te komen van de reis. Vandaag gaan we de stad verkennen! En wie weet wat de rest van de dagen zal volgen.. dat word elke dag een verrassing!

1. Daniëlle:
    8 december 2016
    Hahaha jij wel weer met je tassencontrole ;-) het verbaasde me dat je in Nederland bij de douane gelijk door mocht lopen :p
    Maar fijn dat je veilig aangekomen bent zusje! Have a nice day en veel plezier met alles verkennen daar!
    Dikke knuffelxxx
  2. Daniël:
    Hey Mirth!

Leuk om nu al je eerste reisverslag te lezen! En dat jij er natuurlijk weer tussenuit gepakt werd.

Heb je nog last (gehad) om aan het tijdsverschil te wennen?

Groetjes mij
  3. Anita:
    8 december 2016
    Haha, jij wel weer. Maar, wat je zegt, elk nadeel heb zijn voordeel.
    Ik ben in elk geval blij dat je weer met beide benen op de grond staat.
    Raar idee dat jij schrijft op 9 dec. terwijl het bij ons nog de 8e is .
    Veel plezier vandaag. Xxx
  4. Oma jonker:
    8 december 2016
    Hallo meid blij van jou te horen zo ver weg,wij zullen je volgen na elke blog veel plezier en pas op je zelf ,daar regen hier is lekker bier weer. Groetjes uit asn . Opaj.
  5. Oma jonker:
    8 december 2016
    Hoi mirthe, gelukkig dat jullie veilig zijn aan gekomen, eerst een beetje bijkomen en dan vakantie houden en op stap . Leuk om je belevenissen mee te lezen .xxx
  6. Pap:
    8 december 2016
    Hoi Mirthe, zolang het maar bij dit soort spektakel blijft Fijn dat jullie reis er op zit! Rust lekker uit en geniet van de koffie Liefs, pap
  7. Oma werkman:
    Hallo lieverd
    Wat zijn we blij dat je veilig bent aangekomen..
    We wensen je een fijne tijd, hier ver bij
    ons vandaan.
    Liefs en knuffel van ons.
    Opa en oma w.
  8. Petra Douwsma-Ellermann:
    9 december 2016
    Hè Mirthe, wat fijn dat je goed bent aangekomen. Natuurlijk willen we je graag volgen op je reis. Heel veel plezier en dikke knuffel van ons allemaal
  9. Petra Douwsma-Ellermann:
    9 december 2016
    Hè Mirthe, wat fijn te lezen dat je een goede reis hebt gehad en goed bent aangekomen. Super om je zo te volgen. Heel veel plezier en doe voorzichtig. Dikke knuffel van ons allemaal.
  10. Sietse:
    9 december 2016
    Hallo Mirthe, fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. En nu ff aan de tijdzone wennen. Enjoy en be safe.